Ha több Youtube nézőt akarsz, akkor ez a néhány videó vágási tipp Neked is segíthet! A megfelelő a vágás sokkal élvezhetőbbé tudja tenni a videóidat. Úgy gondoltam, hogy leírom, hogy én milyen trükköket tanultam a több évnyi Youtube videó vágásomból, hogy te is jobbá és élvezhetőbbé tudd tenni a videóidat.
Olyan dolgokat fogok leírni, amit videó vágó programtól függetlenül meg lehet valósítani, legyen az valami alap videó vágó program (akár telefonos) vagy valami profibb, ezeket a tippeket ott is meg lehet valósítani.
Viszont, ha nem szeretnéd magadnak vágni, akkor mi meg tudjuk vágni helyetted! Csak küldj nekünk egy emailt és megbeszéljük a részleteket!
Megvágjuk a videóid?Tartalom
1. Közönségmegtartás
Az egyik legfontosabb mérték a Youtubeon, a közönségmegtartás. Ez azt mutatja, hogy a nézők átlagosan meddig nézik a videóidat. A cél, hogy ez a százalék minél magasabb legyen, mert akkor a Youtube tudni fogja, hogy ez egy jó videó és több embernek fogja megmutatni, ezáltal több lesz a nézettséged. Ahhoz, hogy a közönségmegtartás nagy legyen, olyan Youtube videókat kell készíteni, hogy az emberek sokáig nézzék. És ezt különböző videó vágási trükkökkel meg lehet növelni.
2. Intro, outro
Az intro és az outro a Youtube videók azon részei, amelyek a videó elején (intro) és végén (outro) vannak. Ez lehet csak egy sima beköszönés is, viszont sokan szeretnek olyan intrót használni, ami például egy 5-20 mp-es logó animáció. Illetve olyan outrót, ami akár 20 mp-es más videóra lehet rákattintani onnan.
Ezek nem feltétlenül rosszak, de csínján kell velük bánni, mivel sokszor unalmasak és a néző úgyis átugorja vagy elkattint a videóról (amit nem akarunk, mert akkor romlik a közönségmegtartás). Ha olyan intrónk van, ami például egy logó animáció, akkor érdemes csak néhány másodpercesre fogni.
Hasonló módon az outró is rövid legyen. Youtubeon minimum 5, maximum 20 másodperces lehet az outro, azaz csak ennyi időtartamra lehetnek ott a kártyák más videókhoz, illetve a feliratkozás gomb. A 20 mp-es outrót, ha csak videókra lehet rákattintani, azt senki sem fogja megvárni és el fog kattintani.
Érdemes olyan outrót használni, ami kimondottan kéri a nézőt, hogy a megjelenő videóra kattintson rá. Itt olyan videót ajánljunk, amit kapcsolódik az adott videóhoz, mert akkor nagyobb eséllyel fog rákattintani.
3. Üres részek kivágása
A Youtube videóinkban az üres részeket, azaz amikor nem beszélsz vagy épp gondolkozol, érdemes kivágni. És ezzel együtt az “őőő”-zéseket is, mivel ettől úgy fog tűnni, mintha nem tudnád, hogy miről beszélsz.
4. Ismétlődő részek kivágása
Ha van a videókban olyan rész, ami ismétlődik, például már a videó elején beszéltünk róla és a videó végén is beszélünk, anélkül, hogy érdemi dolgok hozzáadnánk, akkor azt vágjuk ki. Ha a nézők kíváncsiak rá, akkor visszatudnak tekerni és meg tudják nézni újra.
5. Grafika, szöveg
A Youtube vieókat érdekesebbé lehet tenni különböző grafikákkal és szöveggel is. Ez felbontja a videó monotonitását és izgalmasabbá teszi a videót. Illetve ennek van egy olyan jó tulajdonsága is, hogy ha például valami fontos információt mondunk el, amit jó ha megjegyeznek a nézők (vagy csak valami vicceset mondunk) akkor, ha ez le is van írva, sokkal jobban megmarad az emberekben, mert nem csak hallják, hanem látják is az információt.
6. Vágóképek
Különböző vágóképekkel még izgalmasabbá tudod tenni a Youtube videódat. Például, ha egy termékről beszélsz, akkor illessz be róla, a beszéd fölé vágóképeket, ami közelebbről megmutatja azt. Vagy, ha egy weboldalt említesz, akkor ezt is tedd a hangod fölé. Vagy, akár egy képet egy betehetsz, ha arról beszélsz, de fontos, hogyha csak a kép látszódik a képernyőn, akkor legyen benne egy kis mozgás, például lassan közelíts rá. Ez egy kis plusz munkával jár, de ez is érdekesebbé teszi a videóidat.
7. Több helyszín, közelítés
A videóink izgalmasabbak tudnak lenni úgy is, ha nem csak egy helyszínen vesszük fel őket, hanem többen. Ha néhány percenként (vagy gondolati mérföldkövenként) egy más helyszínen beszélünk, akkor ez ugyancsak megtöri a videó monotonitását és jobban a videón tartja a nézőt. Ehhez nem fel mindig más helyszín legyen, az is elég, ha például két helyszín között váltakozunk.
Hasonló eredményt lehet elérni azzal is, ha különböző közelítéseket (zoom) teszünk a videóba. Például lassan ráközelítünk az arcunkra vagy épp ki-közelítünk onnan. Viszont itt fontos, hogy ne közelítsünk túl nagyon, ha a kameránk nem nagy felbontású, mert akkor a kép nem lesz szép. Illetve ne vigyünk túlzásba a távoli-közeli vágásokat, ne legyen nagyon gyors vagy legyen közbe szünet, mert attól elveszti a hatását és nem lesz tőle élvezhető a videó.
8. A kevesebb néha több
Bár igaz, hogy 8 percél hosszabb Youtube videókba plusz reklámokat tudunk beletenni, ha nem tudunk egy témáról ennyit beszélni vagy alapból nem jön ki ennyire a videó, akkor ne próbáljuk meg erőszakkal meghosszabbítani, mert meg van az a veszély, hogy csak unalmassá tesszük a videót és az emberek el fognak kattintani róla.
9. Zene
A zene egy fontos eleme a Youtube videókban és a vágásnál is érdemes olyan zenét hozzáadni, ami illik a videó témájához, stílusához, mert ez egy kis pluszt tud adni a videókhoz, hogy még élvezetesebb legyen (nem véletlenül vannak a filmekben is zenék). Viszont a zene ne legyen túl hangos, ha beszéd van akkor tisztán lehessen azt érteni, ha pedig épp nincs zene, akkor a hangereje ne legyen hangosabb, mint az megelőző beszéd.
Én a videóimhoz az artlist.io-t használom. Ahová a linken keresztül te is regisztrálni tudsz. (Affiliate link). Ezen az oldalon több, mint 10 000 zene közül tudsz választani, úgyhogy biztosan megtalálod azt ami a videódhoz illik.
10. Összegzés
Ahogy láttad sok minden belemegy, hogy egy videó nézettebb legyen, ezen kívül még nagyon fontos, hogy maga a téma érdekes lehet. Mert használhatunk akármennyi trükköt, hogy nagyobb legyen a közönségmegtartásunk, de ha olyan videót csináltunk, ami nem érdekes akkor hiába várjuk a csodát.
Ha nincs időt megvágni a videóidat, vagy csak másra szeretnéd bízni, akkor mi meg tudjuk vágni helyetted! Csak küldj nekünk egy emailt és megbeszéljük a részleteket!
Megvágjuk a videóid?